Retail event of the year_winnaars

Retail Event of the Year versterkt samenwerking

Dit jaar organiseerde Cushman & Wakefield op 18 mei samen met mediapartner VG Visie de derde editie van het Retail Event of the Year. Geen feestje om het feestje maar een event dat wezenlijk moet bijdragen aan het succes van het Nederlandse winkellandschap door het gesprek tussen alle stakeholders in retail te faciliteren.

Jeroen Lokerse, Head of Netherlands Cushman & Wakefield: “Ik ben ervan overtuigd dat samenwerking hét sleutelwoord is om tot succesvolle winkelgebieden te komen. Samenwerking tussen gemeenten, vastgoedeigenaren, retailers en vastgoedadviseurs. En dit dan uiteraard in combinatie met ondernemerschap en innovatie vanuit de retailers.”

Het verschil maken, elke dag

Technologie, online shoppen, urbanisatie, veranderende bestedingspatronen; het zijn stuk voor stuk ontwikkelingen die de retailsector direct raken. Maar ook consumenten dwingen de sector tot veranderen: ze verwachten meer, nemen meer dan ooit zelf de touwtjes in handen en met de smartphone in de hand veranderen zij de hele sector. Retailers moeten zorgen dat zij voor de consument van vandaag én morgen relevant blijven: door de rol van de fysieke winkel steeds opnieuw uit te vinden, door een shopping experience te bieden en door het merk tot leven te brengen.

Retailers die dit goed doen, en die in staat zijn om structureel elke dag het verschil te maken in de winkelgebieden, verdienen een steuntje in de rug en een plek in de spotlights vindt Cushman & Wakefield. Dat steuntje krijgen ze met het uitreiken van Retail Awards op dit jaarlijkse event. Dit jaar zijn de Awards gewonnen door Paagman (categorie Local Hero), Yoghurt Barn (categorie Food) en Rituals (categorie Zelfstandig Retailconcept).
Jeroen Lokerse: “Deze ondernemers verdienen de Award omdat ze een voorbeeld zijn in de branche en omdat zij als geen ander inspireren op het gebied van vernieuwing, verandering en innovatie. De hele sector staat voor de opgave relevant te zijn én te blijven en dat is zeker voor een aantal concepten, die we al jaren in het winkellandschap zien, een complexe opgave. Het steuntje in de rug aan de winnende retailers is daarmee ook een steuntje in de rug van al hun collega-retailers.”

Lees ook het artikel op Duidelijk over boekwinkel Paagman, winnaar van de Retail Award ‘Retailondernemer van het jaar’.


Laat uw ervaring, mening en/of visie horen en praat mee over dit Duidelijk. bericht

Voeg uw eigen reactie toe